Sonys Xperia-avdeling taper stadig penger, men Sony kommer ikke til å gi opp sin satsing på smarttelefoner med det første.
Viktig for identiteten
Sony-sjef Kenichiro Yoshida lover at selskapet fortsatt skal forplikte seg til å produsere smarttelefoner fordi det er en sentral del av selskapets fokus på underholdning.
– Vi ser smarttelefoner som maskinvare for underholdning og en komponent som er nødvendig for å opprettholde vår maskinvare-merkevare. Yngre generasjoner ser ikke lenger på TV. Det første de trykker på er smarttelefonen, sier Yoshida.
Gigant-tap
Sony leverte bare 6,5 millioner smarttelefoner forrige finansielle år, og gikk på et smertefullt tap på 879,4 millioner dollar.
Annonse
Selskapet sier nå at de kommer til å fokusere kun på fire markeder: Japan. Europa, Hong Kong og Taiwan. Midt-østen og Australia, for eksempel, vil ikke være et viktig område for Sony lenger.
Kilde:
Reuters
Annonse