Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Sero er Instagram-TV-en for millenniumsgenerasjonen. (Ill.: Samsung )

Samsungs nye TV er skapt for Instagram og Snapchat

Men det blir en dyr affære.

Samsung har annonsert et nytt produkt kalt Sero, en 43″-TV som er designet for millenniumsgenerasjonen.

TV-en kan brukes både horisontalt og vertikalt, der sistnevnte er nyttig for å vise frem mobilinnhold.

Designet for mobilinnhold

Snapchat- og Instagram-innhold fanges som regel i vertikalmodus, noe som gjør innholdet lite egnet for horisontale TV-er. Dette løser altså Samsung ved å tilby en TV som også kan roteres og vise innhold vertikalt.

– Dette er basert på det faktum at mesteparten av mobilinnhold er i vertikal form, sier Samsung i en pressemelding.

Ifølge Samsung er Sero designet for å oppfordre unge mennesker til å vise frem mer av innholdet fra smarttelefonen på TV-en.

Ekstrem pris

Når det gjelder spesifikasjoner har Sero-TV-en et panel på 43 tommer (QLED-oppløsning) og tynne rammer. Den komme også med 6W 4.1-kanals høyttalersystem og Samsungs Bixby-assistent.

Du kan speile innholdet fra telefonen til TV-en ved hjelp av NFC-teknologien.

Inntil videre lanseres Sero kun i Samsungs hjemland Sør-Korea – når en eventuell global lansering vil finne stede har ikke selskapet sagt noe om. Prisen er imidlertid avslørt, og den er på 18.9 million won, noe som tilsvarer omtrent 142.000 kroner.

Det blir med andre ord ikke billig å vise frem favorittinnholdet ditt fra sosiale medier på denne skjermen.

Kilde:
Samsung via Engadget

Stikkord: instagram, samsung, Sero, snapchat, tv