Samsungs Galaxy Fold er i hendene til testere, og vår hands-on kommer senere i kveld, men alt er langt fra perfekt.
Har alle fått ødelagt skjerm?
For skjermen til Fold-enheten The Verge-tester Dieter Bohn mottok er allerede ødelagt, en dag etter at han fikk den.
Det er usikkert hva som har skjedd, muligens har det havnet noe mellom de to skjermene, som igjen forårsaket at det nå er en lang vertikal stripe ned OLED-panelet som skiller de to skjermene.
Artikkelen fortsetter.
Annonse
Trolig behandlet forsiktig
Bohn forklarer sin uskyld med at han ikke har gjort noe rart med mobilen, noe det er lett å tro på grunnet mangelen på enheter og prislappen. Man er gjerne ekstra forsiktig med en neste-generasjonsprodukt som dette til 2000 dollar.
CNBS teknologi-journalist har også problemer med sin Fold – dette skjedde med hans etter en dag med testing:
https://twitter.com/stevekovach/status/1118571414934753280
Dette er ikke bra
Som om ikke dette er nok har en tredje tester problemer: Bloombergs Mark Gurman som også opplevde at skjermen gikk i stykker, også to dager:
The screen on my Galaxy Fold review unit is completely broken and unusable just two days in. Hard to know if this is widespread or not. pic.twitter.com/G0OHj3DQHw
— Mark Gurman (@markgurman) April 17, 2019
Man skal ikke gjøre det
En av årsakene til at dette skjedde Gurman kan være følgende: skjermen har et beskyttelseslag det ikke er meningen man skal prelle av.
Hva gjorde både Gurman og YouTube-tester Marques Brownlee? Prellet av beskyttelseslaget slik man alltid gjør på en ny enhet, men det skal man altså ikke (ikke alle journalistene gjorde dette, så de andre casene er vi usikre på).
Det er ingen advarsel mot å fjerne beskyttelsen i esken, så dette bør Samsung legge i de kommende produksjonslinjene før produktet sendes til massene.
Kilde:
The Verge
Annonse