Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Forrige verveprogram førte til at Tesla nå skylder 80 Roadster-modeller. (Ill.: Tesla)

Slik ser Teslas nye vervekampanje ut

De må gi bort over 80 Roadster-modeller.

Litt over en måned etter at Tesla avsluttet sitt forrige verveprogram så innfører de denne på nytt, men nå med andre betingelser som gjør det mer gunstig for både selskapet og helt vanlige folk som ikke nødvendigvis har enorm sosiale medier-tilstedeværelse.

Forrige kampanje ble for dyr

For de endte nemlig kampanjen som følge av at det rett og slett ble for kostbart på et punkt, da de måtte gi bort over 80 nye Roadster-modeller helt gratis til folk som hadde oppfylt vilkårene i vervekampanjen.

Den gang gikk det ut på at man etter å ha vervet fem personer til å kjøpe Tesla, fikk to prosent avslag på sin neste bestilling for hver gang man verver en ny person. Særlig hadde dette et voldsomt resultat da Model 3 ble lansert og lagt til i kampanjen.

Sjanse til å vinne Model Y og Roadster

Nå er altså kampanjen tilbake med nye vilkår: denne gang er det slik at både den som verver og den som blir vervet får rundt 1600 kilometers gratis lading fra Teslas superladere i tillegg til en sjanse for å vinne såkalt Founders-utgave av Model Y og Roadster som i begge tilfellene blir signert av både Elon Musk og Franz von Holzhausen.

Utdelingene av Model Y vil foregå månedlig, mens Roadster-utgaven vil deles ut kvartalsvis.

Dette koster Model Y i Norge – se den første kjørevideoen

Kilde:
Engadget

Stikkord: Model 3, model y, referral, roadster, supercharging, superlading, tesla, vervekampanje, verveprogram