Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Utviklerne hos BioWare sier de er skuffet over lanseringen og at de nå gjør det de kan for å redde spillet. (Ill.: EA/Bioware)

Lover å fikse katastrofe-lansering

Spill: Skuffet over egen lansering.

Lanseringen av storspillet Anthem, fra Bioware og EA, ble slått stort opp under E3-avsløringen for noen år tilbake med feiende flott grafikk og spillbarhet.

– Vi er skuffede

Grafikken i det endelige produktet er OK , og kjerne spill-mekanikken sitter egentlig som et skudd, men likevel har spillet slitt med salget og det viktige faktum at folk ikke er motiverte nok til å vende tilbake – dette var et problem The Division 1 fra Ubisoft opplevde, derfor skal utviklerne hos Massive Entertainment ha gjort sitt for at oppfølgeren byr på nok av utfordringer.

Tilbake til Anthem: sjefen for spillet, Casey Hudson, sier utviklerne er svært skuffet over alle problemene etter lanseringen, og at de ikke fant ut av dem før millioner av spillere var «in-game».

Vi strømmet Anthem:

Mer innhold i vår

Hudson presiserer at teamet iherdig jobber med å gjøre spillet til en bedre total-opplevelse og påpeker at mer enn 200 forbedringer er rullet ut siden lanseringen 22. februar i år.

En større innholdsoppdatering av tittelen ventes i mai – i denne pakken skal det presenteres en ny historie og funksjoner.

Dette sier Bioware

«Nå som vi beveger oss gjennom den vanskeligste perioden etter lanseringen av et nytt spill og merkevare, jobber vi også med de tingene som virkelig vil vise deg hva Anthem er i stand til: en rekke verdensarrangementer, nytt historieinnhold og nye funksjoner som alle bygger mot kataklysmen senere i vår.

Vi forstår samtidig at det er skepsis der ute. Vi hører kritikken og tvilen, men vi vil fortsette å jobbe hardt hver dag for å skape en verden i stadig endring, som forbedrer seg og som kan støtte oss inn i fremtiden, utviklet av team med lidenskapelige utviklere.

Med Anthem prøver vi noe litt annerledes enn hva vi har gjort gjort tidligere. Som Anthem er annerledes, vil våre kommende spill være forskjellige fra Anthem. Med alt vi foretar oss, fokuserer vi på å være tro mot vårt oppdrag, og skape verdener som inspirerer deg til å bli helt i din egen historie. Det som er viktigst for oss er deg, spillerne som har støttet oss på denne reisen. Og vi er glade for å bevise, at med Anthem, så har det beste enda ikke kommet».

 

Kilde:
Bioware

Stikkord: anthem, Spill