Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Er du Origin/ EA Access-medlem kan du spille Anthem-demoen allerede nå. (Ill.: BioWare)

Disse funksjonene mangler når «Anthem» lanseres

Spill: Ray tracing må vente, ifølge Bioware.

Under et Nvidia-arrangement på CES 2019 annonserte selskapet at DLSS-støtte vil komme til Biowares kommende storspill, Anthem.

DLSS (Deep Learning Super Sampling), er laget for å kjøre på Nvidias AI-optimaliserte Turing-kjerner, og skal sørge for å oppskalere bilder med lav oppløsning til en mye høyere oppløsning. De færreste takker nei til bedre grafikk, men dessverre ser det ut til at teknologien ikke vil være implementert når Anthem lanseres.

Må vente

I et intervju med Wccftech sier en av Anthems utviklere at DLSS-støtten vil komme «kort tid etter lansering». Det er ikke så veldig konkret, så vi er spente på hvor kort denne tiden faktisk blir.

Eiere av grafikkort i RTX 20-serien må altså smøre seg med litt tålmodighet før de kan øke ytelsen ytterligere i spillet.

Hva med ray tracing? Her må vi trolig vente enda lengre.

– Ray tracing kan bli lagt til senere. Vi har foreløpig ingenting å annonsere i denne sammenheng, uttaler Bioware.

– Utelukker ikke 60 fps

Anthem vil heller ikke kjøre med 60 bilder i sekundet på konsoll når spillet lanseres. Men ifølge Bioware, kan det komme i framtida.

– VI må sørge for at mange deler av spillet kjører silkemykt først. Det kan definitivt bli gjort for PS4 Pro og Xbox One X i framtida, uttaler selskapet.

Anthem kommer til PC, Xbox One og PS4 22. februar i år. Origin/EA Access-medlemmer kan allerede nå spille demoen. Medlemmer får også tre invitasjonskoder som kan deles med venner.

 

Kilde:
Wccftech

Stikkord: anthem, dlss, ray tracing, Spill