Unity støtter nå DirectX 12 for Xbox One.

Annonse


Unity gir DirectX 12-støtte til Xbox One nå

Unity Technologies har annonsert at de nå støtter Microsofts DirectX 12 API på Xbox One slik at spillutviklere takket være Async Compute kan finpusse spillene sine og gi det lille ekstra i ytelsen.

Stikkordet er effektivitet

I 2019 har Unity Technologies planer om å forbedre DirectX 12 for alle plattformer samtidig som DirectX 11 blir prioritert i mindre grad. DirectX 12 er den nyeste versjonen av Microsoft grafikk-API som i korte trekk er utviklet til å åpne for effektivitet. Et av tiltakene er at det blir lagt til rette for bedre utnyttelse av systemer med flere kjerner, og ofte ender man opp med store ytelsesforbedringer ved å bruke den nyeste API-en til Microsoft.

Slik aktiverer du

API-en gir også et solid bidrag for å effektivisering i CPU-bruken, i tillegg til støtte for nye rendering-teknikker – deriblant Async Compute som i hovedsak gir ytelsesforbedringer med hensyn til GPU-en som er å finne i Xbox One.

For å bruke DirectX 12 til Xbox One må du først aktivere det i Unity 2018.3: skift “Player Settings” i Edit-menyen, deaktiver “Auto Graphics API” og legg til XboxOneD3D12 (Experimental) til Graphics API-listen – fjern så XboxOne fra den samme listen.

Kilde:
Wccftech

Annonse