Hopp til navigasjon Hopp til innhold
iPad Pro gjør en formidabel jobb som et nettbrett, men har altså et problem som er at nettbrettet kan komme bøyd i esken. Tidligere markedsføringssjef i selskapet er ikke fornøyd. (Ill.: Apple)

Tidligere markedsføringssjef i Apple måtte levere sin bøyde iPad Pro – fornøyd er han ikke

Apple mener fortsatt det er et normalt problem.

«Bendgate» er igjen noe man forbinder med Apple-produkter – denne gang med iPad Pro som vi nylig skrev en artikkel om. Det går nemlig meldinger om denne, og at noen kunder melder fra om at deres nyinnkjøpte nettbrett er bøyd til en viss grad, helt uten at de har blitt påført skade.

Tidligere Apple-topp uttrykker frustrasjon

Apple har i ettertid kommentert saken hvor de gir uttrykk for at det er normalt og ingenting man skal bekymre seg for, til tross for at kundene som opplever dette problemet har rett til å heve kjøpet eller få en erstatningsenhet. Det er naturlig nok ikke normalt med et slikt problem, og tidligere markedsføringstopp i Apple, Michael Gartenberg, har tatt til Twitter for å uttrykke sin frustrasjon med situasjonen.

På det sosiale mediet skriver Gartenberg at han har levert sin bøyde iPad Pro og det kommer til uttrykk at han ikke er særlig begeistret over Apples kvalitetskontroll – særlig det som forbindes med monitorer. I Twitter-meldingen nevner han nemlig også at det finnes skjermer som har døde piksler som attpåtil er lett iøyenfallende.

Problemet med bøyde Apple-enheter fantes også hos de som gikk til anskaffelse av iPhone 6 og 6 Plus i 2014, hvor Apple så «rettet» opp i det ved å bruke sterkere aluminium når de lanserte iPhone 6S og 6S Plus året etter.

Apple ser altså ut til å ha laget noe ulikt alt annet som er å spores opp i bransjen, men har litt av en PR-skandale som de må gjøre noe med snarlig.

Hvordan er din opplevelse med nye iPad Pro?

Kilde:
Wccftech

Stikkord: Apple, bøyd, erstatning, garanti, gartenberg, ipad, ipad pro