Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Mobilspillet skal være i ekte Diablo-ånd, men blir ikke tatt godt i mot av fansen. (Ill.: Blizzard)

Blizzard: – Vi var ikke forberedt på alt oppstyret

Reaksjonene etter Diablo Immortal-avdukingen har ikke latt vente på seg.

Under BlizzCon fredag, presenterte Blizzard et nytt mobilspill: Diablo: Immortal. Like etter, under en spørsmål og svar-runde, fikk en mann i rød t-skjorte mikrofonen. «Er dette en april-spøk som kommer for sent?», spurte personen, til applaus og jubel fra publikum.

Blizzard har fått den verst tenkelige responsen fra fansen etter fredagens nyhet. Det har ikke vært en enkel helg – og i et intervju med Kotaku uttalte en av grunnleggerne av selskapet følgende:

– Vi var ikke forberedt på oppstyret som fulgte.

Anklages for manipulering

For fansen hadde håpet på noe annet. De ville se Diablo 4, eller i verste fall en remaster av Diablo 1/2.

Diablo: Immortal-traileren på YouTube drukner nå i dislikes. Videoen har 2.1 millioner visninger, med 12.000 likes, og 355000 dislikes. Fans uttrykker også sin misnøye på forumer og sosiale medier og anklager Blizzard for å slette negative kommentarer og dislikes.

Alt bråket har i realiteten tatt vekk fokuset fra det faktum at Blizzard har lansert et nytt spill.

– Vi har sagt at vi har flere Diablo-team som jobber med flere Diablo-prosjekter. Og det er fortsatt sant, selv etter lanseringen av Diablo 3 for Nintendo Switch og Diablo Immortal, sier Allen Adham, produser i Blizzard, til Polygon.

– Vi har fortsatt flere uannonserte Diablo-prosjekter. Diablo er en grunnleggende franchise for oss. Og det vil det alltid være. Vi håper fansen vår skjønner hva det betyr, sier Adham.

Kilde:
Eurogamer

 

Stikkord: blizzard, diablo