EA har i likhet med sine konkurrenter store planer for spill-fremtiden, og presenterer nå Project Atlas.

Annonse


Her er EAs visjon for sky-spill

Over tusen EA-ansatte jobber med deres store satsing som kombinerer skytjenester og kunstig intelligens for å lage en spillmotor og tjenester integrert i én plattform. Prosjektet heter Atlas, og beskrives i ett blogginnlegg av teknologisjef i EA, Ken Moss.

Appellerer til spillutviklere

Med Project Atlas har Electronic Arts intensjon om å sette kraften som forbindes med kunstig intelligens i hendene på kreative sjeler. Med eksempelvis AI-assistert terrenggenerering kan utviklere i løpet av noen få sekunder generere en hel skog og tilhørende elementer som gjenspeiler en realistisk verden.

Moss gir uttrykk for at prosjektet vil komme både store og små aktører til gode, og at prosjektet tar sikte på å optimalisere sky-distribuering av spillmotortjenester for å prosessere rendering, fysikk og simulering av spill. Det vil ifølge Moss være i stand til å bryte grensene som settes av å kunne utelukkende arbeide på enkle, individuelle systemer.

Blogginnlegget kan leses i sin helhet her på Medium – vi anbefaler en titt på denne da det er ganske interessant lesing.

Kilde:
Medium

Annonse