Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Administrerende direktør i Netflix utelukker ikke at en ny prismodell vil være nøkkelen til å få flere kunder. (Ill.: Netflix)

Lufter ideen om billigere Netflix

Ønsker å rette seg inn mot et nytt marked.

Strømmegiganten Netflix har rettet blikket mot India, som de mener er et land med mange potensielle videokunder. Det kan bety et billigere alternativ til dagens Netflix-abonnement ikke bare for India, men hele verden.

Eksperimentering med ny prismodell

En lavere pris er ifølge produktsjef Gregory Peters og administrerende direktør Reed Hastings nøkkelen til å utvide kundeporteføljen hos Netflix til å inkludere indere som den siste tiden har opplevd å få tilgang på høyere internetthastigheter i større skala.

Veksten i deres bruk av internettjenester for underholdning har i stor grad korrelert med deres tilgang på stabil internetthastighet.

Selv om India er hovedfokuset, så ser likevel ikke Gregory Peters og Hastings grunn til å begrense eventuelle nye prismodeller til landet. De sier i klar tale at eksperimentering med billigere prismodeller vil gjelde for hele verden der de ser mulighet til å nå en større kundebase ved å prise abonnementet lavere.

Kilde
Bloomberg

 

Stikkord: netflix, streaming