Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Får vi se raytracing i neste generasjons konsoller? (Ill.: Epic Games)

PS5 og Xbox Scarlett burde ha dedikerte prosessorer til raytracing i sanntid

Spill: Dette i følge utvikler.

Spillutviklerstudioet, Asobo Studio, står for utviklingen av det kommende spillet kalt «Plague Tale: Innocence». I et intervju med Gamingbolt kunne Asobo Studio-topp, David Dedeine, komme med noen interessante tanker rundt hva vi bør forvente oss når PS5 og Xbox Scarlett endelig blir lansert.

Ikke opptatt av verken bildefrekvens eller oppløsning

Dedeine var ikke spesielt opptatt av verken bildefrekvens eller oppløsning. I stedet var han av den oppfatning at VR burde integreres bedre, samt at man bør fokusere på raytracing i sanntid.

– Hver gang vi snakker om neste generasjon, både internt og med andre utviklere, må vi spørre oss selv om dette er den siste generasjonen med konsoller – og om vi i fremtiden kommer til å strømme spill fra skyen, sa Dedeine i intervjuet med Gamingbolt.

Dette må du vite om ray-tracing:

Dette må du vite om fremtidens spillgrafikk

Raytracing-teknologien er kraftig forbedret

Han mener at raytracing-teknologien har blitt kraftig forbedret den siste tiden, og at vi snart kommer til å få se noen store nyheter hva denne teknologien angår.

– Kanskje kommer Microsoft eller Sony til å finne en metode som lar dedikerte prosessorer ta seg av raytracing, fortsatte han.

Neppe til neste generasjon

Da vi skrev om raytracing i sanntid tidligere i år, var utviklerne mer lunkne til tanken om at teknologien kom til å bli lansert til neste generasjons konsoller. Utviklerne var av den oppfatning at vi ikke kom til å se denne teknologien tatt i bruk av konsoller før om to generasjoner.

Kilde:

Gamingbolt

Stikkord: ray tracing, Spill