Raytracing i sanntid er ikke en flunkende ny teknologi – faktisk ble teknologien vist frem allerede i 2012.
Siden den gang har det ikke kommet allverdens med informasjon om teknologien, men sist mandag kunne Microsoft og Nvidia lette på sløret.
Da la de frem hvordan de tenker at spillfremtiden kommer til å bli, samtidig som de kunne vise lekre bilder og klipp hvor teknologien ble demonstrert. Dette i tillegg til at teknologien ble vist frem live.
Trengte tre skjermkort
Det har i etterkant av demoen på mandag blitt gjort kjent at den kjørte ved hjelp av tre Titan V-skjermkort.
Annonse
Time to warm up some DL tensor cores and also do some new shiny rendering (more info at GDC in our @seed talks)! Thanks @nvidia pic.twitter.com/NNoAzV8R8G
— Johan Andersson @ GDC (@repi) 2. februar 2018
Enda lenge til
Videre er utviklerne helt åpne om at det enda er et stykke frem i tid før man får se teknologien i bruk.
indeed, and this time the future is cute! 🙂
— Johan Andersson @ GDC (@repi) 19. mars 2018
Next-next-gen, skulle tilsi at når raytracing endelig er i bruk, så har vi rukket å få PlayStation 6 i hus.
4A Games er også med på laget
4A Games, utvikleren bak Metro-serien og Arktika.1, har også vært ute og annonsert at de er med Microsoft og Nvidia i samarbeidet om raytracing.
We are excited to share the news that we are collaborating with @NVIDIAGeForce, using their RTX real-time ray tracing tech in @MetroVideoGame! Stay tuned for our @Official_GDC demo in the coming days! https://t.co/5LTbY7DEHv
— 4A Games (@4AGames) 20. mars 2018
Avslutningsvis anbefaler vi de av dere som er spesielt interesserte, å sjekke ut denne videoen for en mer dyptgående redegjørelse for raytracing-teknologien.
Kilder:
Dark Side of Gaming
Annonse