Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Ray tracing er enda to generasjoner unna, men du verden så pent det ser ut! (Ill.: Nvidia)

Raytracing i sanntid neppe til neste generasjon

Men kanskje generasjonen etter det igjen?

Raytracing i sanntid er ikke en flunkende ny teknologi – faktisk ble teknologien vist frem allerede i 2012.

Siden den gang har det ikke kommet allverdens med informasjon om teknologien, men sist mandag kunne Microsoft og Nvidia lette på sløret.

Da la de frem hvordan de tenker at spillfremtiden kommer til å bli, samtidig som de kunne vise lekre bilder og klipp hvor teknologien ble demonstrert. Dette i tillegg til at teknologien ble vist frem live.

Trengte tre skjermkort

Det har i etterkant av demoen på mandag blitt gjort kjent at den kjørte ved hjelp av tre Titan V-skjermkort.

Enda lenge til

Videre er utviklerne helt åpne om at det enda er et stykke frem i tid før man får se teknologien i bruk.

Next-next-gen, skulle tilsi at når raytracing endelig er i bruk, så har vi rukket å få PlayStation 6 i hus.
 

 

4A Games er også med på laget

4A Games, utvikleren bak Metro-serien og Arktika.1, har også vært ute og annonsert at de er med Microsoft og Nvidia i samarbeidet om raytracing.


Avslutningsvis anbefaler vi de av dere som er spesielt interesserte, å sjekke ut denne videoen for en mer dyptgående redegjørelse for raytracing-teknologien.

Kilder:
Dark Side of Gaming

Stikkord: grafikk, Microsoft, nvidia, raytracing