Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Snapchat er blitt ny. Ikke alle liker det. (Ill.: Snap)

Én million brukere hater nye Snapchat – ber selskapet rulle tilbake

– Jeg kommer ikke på andre oppdateringer som har skapt like mye negativ baluba.

Over én million brukere har satt navnet sitt på en underskriftskampanje på Change.org som ber Snapchat endre tilbake til det gamle designet. Det spørs om selskapet lar seg rikke.

Er trolig kommet for å bli

Under et investorarrangement avholdt av Goldman Sachs, uttalte toppsjef Evan Spiegel at han liker det han ser så langt, men innrømmet at det vil ta tid for mange brukere å bli vant med designet.

«Det vil ta tid for folk å bli vant til det, men jeg, etter å ha brukt det i et par måneder, følger meg mer knyttet til tjenesten», sa han under arrangementet.

I underskriftskampanjen skriver initiativtager Nic Rumsay at brukerne tar i bruk VPN-apper og andre risikable måter å få til det designet på, fordi de hater det nye designet.

«Så irriterende har den nye oppdateringen blitt», skriver han.

Baluba

Overfor NRK sier ekspert i sosiale medier, Astrid Valen-Utvik, at oppdateringen har skapt mye oppstyr.

– Jeg kommer ikke på andre oppdateringer som har skapt like mye negativ baluba, sier hun til NRK og legger til at det trolig er påvirkere, også kjent som «influencers», som merker endringen størst.

Innlegg som tidligere dukket opp i 24-timer-historiene ligger nå sammen med kommersielt innhold.

– Folk finner ikke storyene deres lengre, de har hatt et enormt fall i folk som ser historiene. Flere sier nå sier at de vil legge alt over på Instagram stories på grunn av dette, forteller Valen-Utvik til NRK.

 

Kilder:
NRK,
TechCrunch

Stikkord: app, snapchat