Hopp til navigasjon Hopp til innhold
PUBG har litt problemer morgentimene torsdag. (Ill.: Bluehole)

PlayerUnknown’s Battlegrounds er endelig lansert

Spill: Men europeiske spillere rammes av serverproblemer.

Etter en god stund i «Early Access» er spillfavoritten PlayerUnknown’s Battlegrounds offisielt lansert i versjon 1.0.

Endelig lansert

I en oppdatering skriver utviklerne at dette er det første kapittelet i deres arbeid med å levere den beste «Battle royale»-opplevelsen til spillerne.

«Dette er bare begynnelsen. Etter 1.0 er ute vil vi fortette våre prinsipper om en åpen utvikling og fortsette å lytte til våre spillere, slik som vi har gjort gjennom Alpha, Beta og «Early Access», skriver Bluehole.

Ikke overraskende inneholder lanseringsversjonen en haug med feilrettinger og ytelsesforbedringer. Selskapet jobber også med å få ned ytelsesproblemene ytterligere.

Samtidig vurderer Bluehole å implementere maksimal ping for å gjøre opplevelsen så god som mulig og sørge for bedre serverstabilitet. Det vil nok ta litt tid før dette eventuelt er på plass, først og fremst jobbes det med å teste det ut.

Les den massive oppdateringsloggen (ekstern lenke).

En annen viktig ting, er fokuset på juksing. Bluehole skriver at det jobbes hardere med å slå ned på juksing i spillet. Ifølge utviklerne har de sett at forsøk på juksing har gått ned med 67,5 prosent takket være nye antijuksingstiltak.

Serverproblemer

«PUBG» skulle ha en planlagt nedetid på fem timer grunnet storoppdateringen og planen var å lansere spillet klokken 8 norsk tid, men i morgentimene i dag meldes det stadig om serverproblemer. Like før lansering meldte Bluehole på Twitter at vedlikeholdsperioden hadde blitt utvidet med én time.

Det meldes også om serverproblemer i Europa og kamper som ikke blir registrert.

Har du fått spilt PlayerUnknown’s Battlegrounds etter 1.0 ble lansert?

 

Kilde:
Bluehole

Stikkord: pubg, Spill