Snapchat har avslørt sitt nye design, dagen etter at Instagram avslørte dette.
– Skapte falske nyheter
Den ferske storoppdateringen rulles ut til iPhone og Android på fredag (ikke alle får), men selskapet har allerede nå avslørt hva som er nytt, ikke så rart: dette er en stor oppdatering.
“Til nå så har sosiale medier handlet om å mikse bilder og video fra dine venner med innhold fra utgivere og innholdsskapere. Det har vært et interessant eksperiment å gjøre grensene mellom disse to tingene uklare, men det har også skapt merkelige effekter (som falske nyheter), og fått oss til å føle at vi har vært nødt til å imponere våre venner i stedet for å uttrykke oss”, heter det fra Snap.
Oppdateringen samler historie og direktemeldinger et sted, altså på venstre side av kameradelen av appen. En algoritme sørger for å prioritere denne seksjonen “i forhold til hvem du snakker med og titter på mest”.
Annonse
Klart skille mellom eget og kommersielt innhold
Dette innholdet er plukket bort fra innhold fra kommersielle aktører og kjendis-snappere. “Discover” er derfor å finne til høyre for kameradelen av appen. Poenget er nettopp å ha et klart skille mellom ditt sosialt innhold, og media-innhold skapt av proffer.
“Discover”-delen organiseres av Snapchat-medarbeidere, men nyttegjør også en algoritme som sorterer innholdet i forhold til hva du har sett på tidligere. Ifølge Snap-sjef og grunder Evan Spiegel er denne måten å gjøre det på inspirert av Netflix sin algoritme.
Det er tross alt lettere å finne ut hva de tror du vil titte på om de kjenner dine tidligere bruksmønstre, enn å basere det på hva vennene dine liker.
Kilder:
Snap
TechCrunch
Annonse