Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Google kommenterer Pixel 2-problemene. (Ill.: Trond Bie/ITavisen)

Google mener Pixel 2-innbrenning er et ikke-problem

«Tilsvarende andre toppmodeller.»

Etter flere rapporter om problemer med Google Pixel 2-mobilene, har Google omsider gått ut med en offisiell uttalelse.

– Vil ikke påvirke bruken
Tilfeller med innbrenning i skjermen er kanskje et av de mest omtalte problemene. Mario Querioz, Vice President for Google Hardware, omtaler det som «differensial aldring som er på nivå med andre flaggskipmobiler og bør ikke påvirke normal og daglig brukeropplevelse».

Google avslører samtidig at en programvareoppdatering som dimmer navigasjonslinjen etter en viss tid, er på vei. Søkegiganten oppfordrer apputviklere til å velge en lys navigasjonslinje samtidig som den maksimale lysstyrken for Pixel 2 XL senkes med 50 nits.

Vi har testet Google Pixel 2 og heldigvis ikke opplevd noen av de nevnte problemene.

Utvider garantitiden
Community Manager i selskapet, Seang Chau, kommenterer også rapportene om et blåskjær i skjermen og sier at dette ligger i skjermen og er kun synlig når man ser på skjermen fra en viss vinkel.

Sist, men ikke minst, har Google valgt å utvide garantien for Pixel 2 og 2 XL med ett år.

«For å gi kundene litt trygghet, vil hver Pixel 2 og Pixel 2 XL komme med to års garanti globalt», bekrefter selskapet.

 

Kilde:
GSMArena

Stikkord: Google, Mobil, pixel