Hopp til navigasjon Hopp til innhold
iPhone SE-kundene er mer fornøyd med telefonen enn noen andre kundegrupper i ny undersøkelse. (Ill.: Apple)

iPhone SE-kunder er USAs mest fornøyde

Bryter trenden mot større skjermer.

Dataene fra det årlige American Custumer Satisfaction Index (ACSI) er klare, og de har en oppsiktsvekkende vinner.

De mest fornøyde smarttelefonbrukerne er nemlig iPhone SE-eiere, som troner på toppen av undersøkelsen med en knapp ledelse foran Galaxy S6 Edge og iPhone 7 Plus.

87 av 100 mulige poeng
Topp-poengsummen som det er mulig å oppnå i undersøkelsen er 100 poeng, og iPhone SE har 87 poeng mot S6 Edge og iPhone 7 Plus sin delte andreplass med 86 poeng.

– I løpet av de siste årene har den generelle trenden for smarttelefoner gått mot større skjermer skriver ACSI-sjefen David VanAmburg i rapporten. – Men forbrukerne har tilsynelatende hatt et behov for en mindre, billigere telefon ettersom iPhone SE – Apples første oppdatering av 4-tommerstelefonen siden 2013 – kommer på førsteplass i ACSI i år.

Generelt fornøyde med telefonen
Resultatene av undersøkelsen er basert på intervjuver med 36 194 kunder i USA, som ble kontaktet tilfeldig via epost mellom mai 2016 og april 2017.

Ellers viser undersøkelsen mer generelt at smarttelefonkundene stort sett er fornøyde med telefonene sine.

Det er for eksempel få poeng som skiller telefonene fra hverandre, og det er femten telefoner i undersøkelsen som fikk poengsummer på 80 poeng eller mer, mens den «dårligste» telefonen fikk 70 poeng.

Kilde
ACSI
MacRumors

Stikkord: Apple, galaxy, iphone