Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Destiny 2 vil bruke peer-to-peer, i stedet for egne dedikerte tjenere i flerspillerdelen. (Ill.: Skjermdump/Bungie)

Destiny 2 flerspiller får ikke egne tjenere

Spill: Bruker peer-to-peer-metode i stedet.

Forhåndsavdukingen av Destiny 2 i går ga masse ny informasjon om det kommende spillet, som kommer til Xbox One og PlayStation 4 den 8. september.

Skal lage velbakt brød
Spillutviklerne sier i mange intervjuver i dag at de jobber ekstra med PC-versjonen for å gjøre den så god som mulig, slik at «det kommer velbakt brød ut av ovnen når det er ferdig,» og derfor kommer det ikke noen lanseringsdato helt enda.

PC-versjonen vil i motsetning til konsollversjonen også kjøre på 60 bilder i skundet, og vil kunne kjøre på 144 Hz hvis «riggen din støtter det.»

Får ikke flerspillertjenere
Men det er én ting som Destiny 2 på PC ikke får – og det er egne flerspillertjenere.

– Det er en komplisert typologi, sier sjefen for Destiny 2 på PC, David Shaw i et intervjuv med PC Gamer, – Vi har ikke dedikerte tjnere for Destiny 2 på PC.

Peer-to-peer
Det vil si at flerspillerdelen i stedet vil støtte vil støtte seg på peer-to-peer-tilkoblinger, med dertil tilhørende forsinkelser på kommunikasjonen mellom spillet og spillerne, som mange har klaget over med Destiny 1.

– Vi snakker ikke så mye om tjenersiden av tingene nå, sier Shaw videre. Jeg kan fortelle deg at vi har hatt samtaler, og at vi er klar over det. Vi prøver veldig hardt å lytte til spillerne og å høre på hva de er opptatt av.

Videre er Shaw knapp om særlig flere detaljer, som minimumspesifikasjoner for spillet, og henviser til at de vil vite mer om dette når E3 kommer.

Og, nei; Bungie har sagt at de har «ingenting å annonsere» med hensyn til en Switch-versjon av spillet.

Kilde
PC Gamer

Stikkord: Destiny, Spill