Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Tradisjonelle motehus har omfavnet Android Wear 2.0 - og begynt lage sine egne klokker. (Ill.: Diesel)

Diesel, Hugo Boss og Tommy Hilfiger lanserer Android-klokker

Kommer med Android Wear 2.0

Det har kommet masse nye Android Wear 2-produkter på Baselworld 2017, og de mest interessante er klokkene fra tradisjonelle klokke/moteselskaper.

Diesel, Hugo Boss og Tommy Hilfiger har nemlig alle lansert nye klokker basert på Android Wear 2.0.

Klokkene ligner mer på tradisjonelle klokker enn på smartklokker som vi kjenner fra for eksempel Samsung og Huawei, men de kommer med godsakene fra Android Wear i tillegg til å se nokså stilige ut.

Hugo Boss Touch
Hugo Boss Touch skal være relativt tynn sammenliknet med andre Android Wear 2.0-klokker, og det er uklart hva spesifikasjonene er – bortsett fra bildet som Android Wear har delt på Twitter.

Touch-klokken er laget av «carbon black» rustfritt stål, som er dekket med et tynt karbonlag ved hjelp av ionisering.

Den har også utskiftbare remmer som kommer i både stål og lær, og Hugo Boss skal ha designet fem forskjellige klokkevisninger for å holde den stilren.

Inne i klokken sitter det også en NFC-brikke, så det skulle være mulig å bruke Android Pay på denne enheten. Men den har ikke pulsmåler.

Prisen er på 395 dollar (ca. 3 200 kroner), og den kommer i salg i august.

Tommy Hilfiger T24/7You
Tommy Hilfigers klokke byr også på Android Wear 2.0, men mangler både pulsmåler og NFC, så Android Pay er utelukket med denne.

Den har også en krone som ser ut som om den kan være roterbar.

Den kommer også med stål- og lærremmer, og vil koste omtrent en tusenlapp mindre når den kommer i butikken «senere i år» for 299 dollar – eller cirka 2 300 kroner.

For denne prisen kommer den antakelig med en lærrem i stedet for en stålrem.

Diesel On
Diesel On bryter litt med de rene og klassiske designene for de andre klokkene, og er nok tiltenkt de som vil ha det litt sporty.

Den har også Android Wear 2.0 og bruker Snapdragon Wear 2100 under panseret. Amoled-skjermen beskrives ganske enkelt som med «høy oppløsning.»

Artige filtre
Den kommer også med filtre som gjør at det som om du har fått en sprekk i klokken når du får en melding, og jo flere meldinger, desto flere «sprekker.»

Andre funksjoner er at den kan «dampe til» skjermen jo lengre du er inaktiv, slik at de til slutt blir umulig å se skjermen hvis du har sittet lenge nok.

Dette er kanskje bare gimmiker, men det er en kreativ måte å bruke Android Wear på.

Det er derimot lite snakk om tekniske detaljer fra Diesel, bortsett fra at den har standardfunksjonene i Android Wear 2.0.

Prisen skal være satt til 325 dollar (ca 2 600 kroner), og klokken skal komme senere i år.

Diesel har også satt sammen en nettside for klokken.

Kilder:
9to5Google

Stikkord: AndroidWear, klokker