Super Mario Run har hatt den beste lanseringsdagen i App Stores historie.
Super Mario Run har hatt den beste lanseringsdagen i App Stores historie.

Annonse


Super Mario Run går så det suser

Mens du spiller det første mobilspillet med den italienske rørleggeren, håver Nintendo inn penger.

Super Mario Run har blitt lastet ned fem millioner ganger i løpet av de første 24 timene i App Store, og har tjent inn omtrent 40 millioner kroner.

Beste første dagen
– Det er lett den beste første dagen for en app-lansering, spill eller ikke, sier Sensor Towers sjef for mobil innsikt Randy Nelson, som gjennomførte undersøkelsen.

Den tidlige suksessen for Super Mario Run er imidlertid ikke en garanti for fremtdige inntekter – spillet er gratis å laste ned og har bare ett kjøp innebygget for å låse opp flere brett.

Annonse


Det er ikke flere mulige inntekter for Nintendo enn dette, ettersom det ikke er flere kjøp i spillet.

Kan tjene inn 120 millioner
– Basert på de tidlige tallene vi ser komme inn og responsen fra forbrukere, forventer vi at Super Mario Run vil tjene inn mellom 96 og 120 millioner kroner i den første måneden, sier SuperDatas sjef Joost van Dreunen til VentureBeat.

Samtidig ser det ut til at spillet er en hit blant brukerne – den gjennomsnittlige spilleren har brukt 15,5 minutter på spillet i de første 24 timene.

Vil de redusere prisen?
Dette tallet kan imidlertid gå ned noe etter hver som spillerene går tom for nye brett, eller bestemmer seg for å ikke bruke penger på spillet.

For å holde spillet på toppen av listene, forventer analytikerne at Nintendo vil redusere prisen etter en stund.

– Vi forventer at Nintendo vil annonsere en rabatt etter ferien for å holde momentumet oppe, sier Van Dreunen.

Kilde
VentureBeat

Annonse