Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Spotify og Headspace inngår partnerskap. (Ill.: Spotify)

Spotify satser på mental trening

«Mindfulness» og meditasjon står i fokus i nytt samarbeid.

Mens kampen om musikkstrømmemarkedet virkelig hardner seg til, gjør de ulike selskapene flere ting – blant annet inngår eksklusive avtaler – for å tiltrekke seg kundene.

Mental trening
I går kunne Spotify annonsere at de har inngått et samarbeid med selskapet Headspace. Dette er en digital plattform som tilbyr guidede meditasjonssekvenser og «mindfulness»-trening, eller «oppmerksomt nærvær» som Språkrådet anbefaler.

Samarbeidet innebærer at Spotify-brukere i Norden kan abonnere på spillelister spesialtilpasset av Headspace som fokuserer på å roe ned, sove, lese og trene.

Les også: Se hvordan Spotify blir på Samsung-TV-er.

– Til et sunnere liv
I en pressemelding skriver selskapene at Headspace «har hjulpet mer enn 10 millioner mennesker med mental trening med et mål om et sunnere liv».

«Vi gleder oss veldig til å nå kunne tilby brukerne våre enda mer av det vi vet de liker. Gjennom partnerskapet med verdens ledende meditasjonsplattform lager vi en ny og spennende mulighet. Dette er et viktig steg videre i vårt mål om å levere musikk, helse og lykke til verden», skriver Alex Norström i en pressemelding,

Et Spotify-abonnement som inkluderer Headspace koster 149 kroner i måneden.

 

Kilder:
Pressemelding,
Spotify

Stikkord: headspace, spotify