Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Netflix knuser konkurrentene i tenåringers medievaner.

Tenåringene strømmer til Netflix

12 ganger mer populær enn konkurrentene.

Tenåringer ser på Netflix og Youtube i flere størrelsesordner mer enn konkurrentene, i følge en ny undersøkelse.

Kjempeundersøkelse av tenåringer
På fredag ble en kjempeundersøkelse fra Piper Jaffray sluppet, der de blant annet har spurt 10 000 amerikanske tenåringer om medievanene deres – og hele 37 % sier at de ser på Netflix hver dag.

I den samme undersøkelsen sa tenåringene at bare 3 % ser på konkurrentene Amazon Prime Video og Hulu daglig – som vil si at Netflix er over 12 ganger så populær som dem.

YouTube på andreplass
På andreplass i undersøkelsen kom Youtube på 26 % daglig seermasse, mens kabel-TV bare hadde 25 % daglig tenåringsdekning.

Bilde: Piper Jaffray
Bilde: Piper Jaffray

Dette er også en synkende kurve, ettersom kabel-TV hadde 29 % daglige seere for et år siden, mens Youtube er stigende med 21 % seere på samme tid i fjor.

Netflix-seingen holder seg imidlertid rimelig stabilt, og har gått ned ett prosentpoeng fra i fjor.

Kilde: Business Insider

Stikkord: netflix, strømming