Tenåringer ser på Netflix og Youtube i flere størrelsesordner mer enn konkurrentene, i følge en ny undersøkelse.
Kjempeundersøkelse av tenåringer
På fredag ble en kjempeundersøkelse fra Piper Jaffray sluppet, der de blant annet har spurt 10 000 amerikanske tenåringer om medievanene deres – og hele 37 % sier at de ser på Netflix hver dag.
I den samme undersøkelsen sa tenåringene at bare 3 % ser på konkurrentene Amazon Prime Video og Hulu daglig – som vil si at Netflix er over 12 ganger så populær som dem.
YouTube på andreplass
På andreplass i undersøkelsen kom Youtube på 26 % daglig seermasse, mens kabel-TV bare hadde 25 % daglig tenåringsdekning.
Annonse
Dette er også en synkende kurve, ettersom kabel-TV hadde 29 % daglige seere for et år siden, mens Youtube er stigende med 21 % seere på samme tid i fjor.
Netflix-seingen holder seg imidlertid rimelig stabilt, og har gått ned ett prosentpoeng fra i fjor.
Kilde: Business Insider
Annonse