Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Samsung Norge forklarer tilbakekallingen. (Ill.: Samsung)

Samsung Norge: – Dette skal norske kunder gjøre med Note 7

Unnskylder.

«Samsung ber kundene om unnskyldning,» er tittelen på den norske pressemeldingen vedrøredende internasjonalt salgstopp av eksploderende Note 7.

– Butikksalget ikke i gang i Norge
«Selv om salget av Galaxy Note7 ikke har startet i butikker i Norge, oppfordrer Samsung kunder som eventuelt har en Galaxy Note7 til å sikkerhetskopiere sine data, skru av telefonen og slutte å bruke enheten.

Vi vil også være tydelige på at dette kun gjelder Galaxy Note7 og ingen øvrige produkter,» innleder pressemeldingen som forklarer at selskapet «jobber tett med operatører og forhandlere i Norden for å sikre at kundene skal kunne endre sin bestilling fra en Galaxy Note7 til en Galaxy S7 eller S7 Edge til gunstige vilkår».

Dette gjør du
«Kunder som velger å bytte sin telefon til en annen modell, får refundert prisdifferansen eller får pengene tilbake dersom de ønsker å heve kjøpet.

Ytterligere informasjon om hvordan man skal gå frem som kunde vil kommuniseres løpende via Samsungs hjemmeside og direkte til berørte kunder.»

Her er alternativene:

  • Bytte ut Galaxy Note7 mot en Galaxy S7 eller Galaxy S7 Edge (og få erstatning for prisdifferansen)
  • Heve kjøpet og få pengene tilbake

Dette sier den svenske sjefen
– Våre kunders sikkerhet er vår hovedprioritet og selv om vi ikke har startet salget av Galaxy Note7 i butikk i Norge oppfordrer vi de som eventuelt har en Note7 om å slutte å bruke enheten, sikkerhetskopiere data og skru den av, sier Lars Jansson, Corporate Vice President & Head of Mobile Division Samsung Electronics Nordic.

– Vi vil virkelig be om unnskyldning til alle våre Galaxy Note7-kunder for at vi ikke har kunnet leve opp til kvaliteten og den høye standarden som forventes av Samsung. Vi er takknemlige for tålmodigheten dere har vist, og beklager eventuelle problemer dette har forårsaket, sier Lars Jansson.

Må redusere faren for kunden
«Samsung fortsetter å samarbeide tett med relevante myndigheter for å ta alle nødvendige steg for å løse situasjonen.

Nå ligger vårt fokus på å raskt bytte ut alle Galaxy Note7 for å redusere risikoen for kundene.

Om du som kunde har spørsmål eller bekymringer, oppfordrer vi deg til å kontakte vår kundeservice på 815 56 480.»

Kilde:
Samsung pressemelding

Stikkord: note, samsung