Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Slik blir reklamen seende ut i App Store. (Ill.: Faksimile/loopinsight.com)

Reklamene inntar Apple App Store

Selskapet håper dette vil bety flere nedlastinger for mindre utviklere.

Som annonsert i starten av sommeren inntar nå annonsene app-butikken til Apple.

App-reklame i søkeresultatene
Frem til nå har et utvalgt iOS-betatestere sett reklame i søkeresultatene i App Store, men denne uken rulles dette ut til samtlige brukere i USA.

Under et intervju med The Verge i juni avslørte Apples Phil Schiller planene for The Verge.

– Vi har tenkt nøye gjennom hvordan vi kan gjøre dette på en måte som kunden er fornøyd med, forklarte Schiller til The Verge og la til at annonsesystemet skal være rettferdig for utviklere, store som små.

Amerikanske brukere først
Tidligere i år passerte App Store to millioner apper, og med et så høyt utvalg er det vanskelig for utviklere å skille seg ut og tiltrekke seg potensielle kunder.

Å kjøpe seg annonseplass kan være en måte å nå frem til flere kunder på, dog er det usikkert om brukerne vil sette pris på annonser i søkeresultatene.

VentureBeat har lagt ut et bilde fra App Store der de har søkt på Pokémon. Øverst i listen dukker en annonse for Pokémon GO-klonen Catch ém opp. Det kan bli interessant å se om enkelte utviklere på denne måten «kaprer» populære søketermer.

Er du klar for annonser i App Store?

 

Kilde:
VentureBeat

Stikkord: annonser, Apple, appstore