Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Microsoft kjøper Beam, en interaktiv strømmetjeneste

Spill: Vil endre måten vi ser på spill-strømming.

Det som skiller Beam fra Twitch og YouTube er at de som ser på live-strømmen faktisk kan «delta» i spillet på flere måter.

Interaktiv strømming
Når Beam ble lansert på starten av dette året måtte de komme til markedet med noe nytt, og det gjorde de. Det som skiller de fra andre lignende tjenester er at Beam faktisk lar seerne gjøre endringer i spillet de ser på.

Ufordringer
En av tingene de kan gjøre er å foreslå nye oppgaver spilleren må fullføre, dette er ikke noe nytt i så måte, men forskjellen er at med Beams SDK kan utviklere av spill bygge dette inn i spillene sine, fremfor at det er noe strømmeren og seeren avtaler via chat.

Våpen og annet
Et annet aspekt er at seeren også kan endre ting som hvilke våpen spilleren har tilgjengelig, hvilke oppdrag han kan velge og så videre.

Veldig lav latency
En av de viktigste aspektene for å få en slik tjeneste til å fungere er at den må ha veldig lav, til ingen, forsinkelse mellom det spilleren ser og det de som følger strømmen kan se.

Twitch ligger på mellom 10 til 15 sekunder i følge The Verge og Beam skiller seg ut med å ha under et sekund forsinkelse ut til seere av strømmen.

Microsoft har ikke avslørt noen detaljer rundt oppkjøpet annet enn at selskapet nå er en del av Xbox-divisjonen.

Kilde:
The Verge

Stikkord: beam, Spill, xbox