Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Deksel- og batteriprodusenten Incipio har vært ute og handlet hodetelefoner. (Ill.: Skullcandy)

Incipio kjøper Skullcandy

Spill: Hva slags nye produkter kan komme ut av dette samarbeidet?

Lydkvaliteten er kanskje ikke det Skullcandy først og fremst er mest kjent for, men så er det til gjengjeld et stort merke i sitt segment.

Vil bli stor
Incipio er best kjent for sine deksler og batteri-pakker, men har nå altså kjøpt opp Skullcandy for 1,5 milliarder kroner. Tidligere har Apple vært ute på en lignende handletur, men prislappen for Beats var da på 19 milliarder kroner.

Kjøper for å vokse
Incipio er i stadig vekst og er i ferd med å bli en av de større utstyrsprodusentene på markedet. Under Incipio finner man nå merkevarer som Braven, Incase og nå altså Skullcandy.

Dette oppkjøpet passer dermed godt inn i trenden i resten av markedet med å kjøpe opp selskaper og la de beholde en stor grad av autonomi under nytt styre og med ferske penger på bok.

Utstyr for gamere
En av de store trendene er å dele opp merkevaren sin i en egen «gamer-del», som Skullcandy har gjort med Astro Gaming, med dette oppkjøpet sørger Incipio for å posisjonere seg i ett av de hurtigst voksende markedene idag.

Vil beholde navnet
I en uttalelse til The Verge så sier Incipio at de ikke kommer til å vanne ut merkenavnet til Skullcandy og at selskapet skal beholde mye av sin nåværende identitet. Det er ikke usannsynlig at vi kommer til å se nye produkter fra denne nye duoen som ingen av partene ville laget før oppkjøpet.

Kilde:
Engadget

 

Stikkord: incipio, skullcandy, Spill