Pebble er et av selskapene som har hatt stor suksess med sine smartklokker.
40 ansatte må gå
I går annonserte Pebble-sjef, Eric Migicovsky, at selskapet er nødt til å kvitte seg med 40 ansatte, noe som tilsvarer rundt 25 prosent av arbeidsstyrken.
Migicovsky nevner et «ustabilt innsamlingsmiljø i Silicon Valley» som en av årsakene til avskjedigelsene.
Les også: Pebble med pengetrøbbel.
Annonse
Kickstarter-suksesser
Pebble-klokken ble en umiddelbar suksess da selskapet debuterte den på Kickstarter i 2012 og kampanjen samlet inn over 10 millioner dollar, drøyt 80 millioner kroner.
I tillegg samlet de inn 20 millioner dollar, 170 millioner kroner, under Kickstarter-kampanjen for den nyeste klokken, Pebble Time. Ved siden av Kickstarter, skal selskapet ha samlet inn ytterligere 26 millioner dollar, drøyt 220 millioner kroner.
Les også: Dette er den tynneste og letteste smartklokken noensinne.
Helse og trening
Toppsjefen innrømmer til Fortune at det er ekstra vanskelig å kvitte seg med ansatte når selskapet samler penger, men nå kan selskapet fokusere på fremtiden.
Fremover vil Pebble fokusere på utviklingen av helse- og treningsfunksjoner i tillegg til ekspansjon av bedriften til India gjennom et samarbeid med Amazon.
Kilde:
Fortune
Annonse