Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Canal Digital-kunder får ikke lenger sett Thomas Giertsen i Helt Perfekt. (Ill.: TVNorge)

Én million kunder mister TVNorge

Canal Digital gir abonnentene bredbåndskompensasjon.

I natt brøt forhandlingene mellom Telenor og TVNorge/Discovery sammen.

Flere millioner uten
Det betyr at én million abonnenter eller 2,8 millioner seere mister tilgangen til TV Norge-kanalene. Ifølge Discovery ønsket de en prisøkning for deres 13 kanaler tilsvarende én kopp kaffe per kunde per år, noe Telenor fant urimelig.

«De forsøker også å så tvil om at dette er en korrekt fremstilling. Det kan jeg nok en gang forsikre om», skriver direktør i Discovery, Harald Strømme, på bloggen sin.

Kompenserer
Telenor på sin kommenterer at kravene fra TV-kanalen ville påført kundene en kraftig prisøkning, og lar nå kundene si opp abonnementene sine selv om de er under binding.

I tillegg tilbyr de kundene raskere internetthastighet, 100 Mb/s, som kompensasjon.

«Vi vet at dette ikke er fullgode alternativ til de manglende kanalene, og vi jobber derfor for å få en rask løsning med Discovery», skriver Telenor på hjemmesiden.

Altibox enige
Selv om Canal Digital og Telenor ikke kom til enighet med TVNorge, kan derimot Altibox annonsere  en ny distribusjonsavtale med Discovery-gruppen.

– Denne avtalen er en avtale for fremtiden. Den er innovativ og kreativ. Sånn sett er den perfekt for Altibox, som alltid har vært en fremoverlent aktør i bransjen, stadig på jakt etter gode løsninger og en forbedret seeropplevelse. Så dette er en vinn-vinn-vinn-situasjon, og vi er veldig glade for å ha dem som nære samarbeidspartnere, sier Harald Strømme, sjef for TVNorge og Discovery Networks.

 

Kilder:
Canal Digital,
TVNorge,
Viken Fiber

Stikkord: tv