Hopp til navigasjon Hopp til innhold

– Magefølelsen er fortsatt viktig

CEO for Netflix, Reed Hastings, snakker om hvordan de velger programmer til tjenesten

Netflix er i ferd med å endre TV for alltid, dette gjør de med en kombinasjon av innkjøp og materiale de har produsert selv.

Big data, stor mage
I en tid da Big Data ser ut til å være løsningen på alt så kommer Reed Hastings med overraskende nyheter.
– Vi starter alltid med data, men til slutt er det magefølelsen som er den endelige avgjørelsen. Det er informert intuisjon, sier Reed under DLD  (Digital-Life-Design) konferansen i Munchen i går.

Reed Hastings som jobbet med kunstig intelligens før han i 1997 var med å starte Netflix sier at det menneskelige elementet fortsatt er veldig viktig for hvordan Netflix velger ut innhold til sine seere.

Komfortabel posisjon
Det er mange som er med å bestemme hvilket innhold som blir valgt til de forskjellige områdene sier Hastings, men at de nå har kommet til en mer komfortabel posisjon i markedet. Dette gjør at det ikke lenger er snakk om at et feil valg kan være kritisk for selskapet.

– Vi kan ta flere sjangser og håndtere det som en portefølje, sier han om programvalgene til selskapet.

Populære serier
Netflix sine egne serier, som Narcos har en handling som foregår i sør-amerika. Denne serien har blitt meget populær blant annet i Tyskland. Orange is the New Black er også en serie som har fått utrolig respons fra markedet.

– Vårt innhold er blitt veldig populært, det er ikke alt folk ser på, men det er nok til at de vil betale for tjenesten hver måned, hevder Hastings.

Se video av Hastings på Digital Life Design 2016:

Kilde:
VentureBeat

 

Stikkord: netflix, tv