Vice er kanskje mest kjent for å utvikle glimrende dokumentarer, og nå blir de likeså godt en egen TV-kanal.
Viceland
Sammen med Disney-eie A&E, oppretter de kanalen «Viceland» som potensielt kan nå 70 millioner hjem. Mest sannsynlig kun i USA.
Det er et sprekt valg i en tid der ungdom heller foretrekker å strømme innhold de ønsker å se, i stedet for å se det på TV.
Ny reklamesatsning
Vice vil bestemme innholdet på kanalen, mens A&E Networks tar seg av distribusjonen og samarbeider med Vice ved annonsesalg, skriver CNN.
Annonse
Viceland skal også gjenskape TV-reklame i samarbeid med partnere, noe som vil muligens vil si at reklamen blir en del av et program i stedet for en reklamepause.
Disney satser
Samtidig kommer nyhetene om at Disney planlegger å investere 200 millioner dollar, drøyt 1,6 milliarder kroner, i Vice Media, skriver Reuters.
Det er fortsatt få detaljer rundt denne avtalen.
Kilde:
CNN
Annonse