FREMTIDSVISJONER:  Mange bruker også CES-messen til å spekulere i hvordan fremtidens teknologi vil se ut. Her stiller SHARP ut sine 2 cm tykke LCD-skjermer.

Annonse


Sharp gir seg i TV-markedet

I fjor trakk de seg ut av det europeiske TV-markedet, og nå bekrefter den japanske produsenten at de nå også trekker seg ut av det nordamerikanske markedet.

Kinesisk selskap overtar
Det kommer kanskje ikke på som noen stor overraskelse ettersom Sharp befinner seg i en økonomisk krise, med et tap på nærmere 2 milliarder norske kroner i forrige kvartal.

Sharp var en av de første selskapene som så fordelen i og tok i bruk LCD-paneler, men har den siste slitt i konkurranse med andre asiatiske selskaper som LG og Samsung, men også det kinesiske selskapet Hisense.

Det interessante med Hisense er at selskapet har kjøpt opp Sharps merkevare for det nordamerikanske markedet, og vil selge sine TV-er uten Sharp-navnet i USA. På kjøpet får de også Sharps meksikanske produksjonsanlegg.

Annonse


Ifølge John Archer i Forbes kommer Hisense til å ha en pressekonferanse i morgen som vil gi flere detaljer rundt oppkjøpet.

 

Kilde:
Forbes

Annonse