Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Oculus Rift er noe av det viktigste vi har testet, og i starten av 2016 skal offentligheten få full tilgang til VR-headsetet. (Ill.: Oculus)

Oculus VR stopper utviklingen for OS X og Linux

Og det på ubestemt tid.

Oculus-teamet har en dårlig nyhet til alle som hadde sett frem til kule VR-opplevelser på OS X og Linux. 

Utviklingen for disse plattformene er stoppet, på ubestemt tid. 

I et blogginnlegg skriver Ocolus følgende: 

«Utviklingen for OS X og Linux har blitt avbrutt for å kunne fokusere på å levere en høykvalitets VR-opplevelse på tvers av maskinvare, programvare og innhold på Windows. Vi ønsker å komme tilbake til utvikling for OS X og Linux, men vi har ingen spesifikk tidslinje klar». 

Som Neowin skriver, falt ikke avgjørelsen i god jord hos alle. En utvikler uttrykker blant annet sin misnøye i kommentarfeltet under blogginnlegget. 

«Som en spillutvikler som tenker at dere nå har skutt dere selv i foten ved å forlate OS X, har jeg bestemt meg for å forlate Rift. Spillene mine vil fortsatt være tilgjengelig på Windows, OS X og Linux, men jeg vil ikke støtte Rift». 

Dette kreves av PC-en din
Skal du skaffe deg Oculus Rift, når den lanseres neste år? I så fall bør du ha en sprek PC. 

Fredag i forrige uke avslørte Oculus VR hva som kreves for å få en god opplevelse med headsetet: 

*NVIDIA GTX 970 / AMD 290 (eller nyere)
*Intel i5-4590 (eller nyere)
*Minimum 8 GB RAM
*Kompatibel HDMI 1.3-utgang
*2 USB 3.0-porter
*Windows 7 SP1 eller nyere

 

Kilde:
Neowin

Stikkord: linux, oculus rift, os x