Hopp til navigasjon Hopp til innhold
ITavisen flytter til Silicon Valley. Derfor vil vi komme unikt nærme de store og etablerte, men også spennende oppstartsselskap - norske, såvel som amerikanske. (Ill.: ITavisen)

ITavisen flytter til Silicon Valley

Noen ord fra redaktøren om fremtiden.

2015 blir et helt spesielt år i ITavisens 19 år lange historie.

Redaktørskifte
Året ble innledet med at vi måtte ta farvel med mangeårig redaktør Tore Neset.

Tore har ledet, og satt tonen på avisen på en fremragende måte i mange år, og ledet ITavisen med stø kurs mot aktualitet med en usminket og ujålete tone – tidvis stikk motsatt av hva man finner i en ellers konservativ bransje.

Vi liker å tro dette er en del av hva som gjør at folk leser oss.

Jeg ønsker å bruke anledningen til å takke Tore for mange veldig lærerike år. Jeg er stolt av å få muligheten til å forme ITavisen, og skal gjøre mitt beste for å gjøre ITavisen enda bedre.

Vi har hørt dere, og vi vet dere ønsker mer egenprodusert stoff. Derfor er vi stolte av å kunne kunngjøre at vi flytter til Silicon Valley. Undertegnede bosetter seg nemlig i San Francisco.

Vi skal fortsatt levere de ferskeste og mest aktuelle nyhetene i et tempo ingen andre er i stand til, men samtidig komme tettere på de store. (Ill.: ITavisen)

En unik mulighet

Undertegnede har kjøpt ITavisen, og tar med seg avisen til Silicon Valley for å kunne kunne følge bransjen tettere. (Ill.: Trond Bie)
Dette er mulig fordi ITavisen er solgt til mitt selskap Pollination Publishing.

Dette betyr ikke at profilen til avisen endres, at vi ikke vi ikke lenger skal forholde oss til vær varsom-plakaten, senke takhøyden i kommentarfeltet eller ikke bry oss om god presseetikk – tvert imot.

Det betyr derimot at det kommer ferske IT-nyheter rett fra Silicon Valley.

Vi har som mål å vokse med egenprodusert stoff, og på den måten gjøre oss fortjent til nye lesere. 

Vi ikke bare skal levere ferske nyheter, men også spill og underholdning, intervjuer, tekniske artikler og kommentarer.

Norges mest lojale lesere
Med over 40 000 unike lesere (90 prosent taster inn itavisen.no direkte i nettleseren – tusen takk til alle våre veldig lojale lesere!) hver dag tar jeg ikke lett på jobben, men det skal ikke bli tungt å lese oss.

Målet er stadig å levere et nøyaktig overblikk over trender, produkter og bransjen som helhet på en profesjonell og nøyaktig måte slik at du alltid er oppdatert og underholdt.

Kanskje kan vi til og med hjelpe deg å gjøre digital-hverdagen litt mer fornøyelig – det er i hvert fall det vi prøver på med våre godt leste tips-artikler.

Følg meg gjerne på Twitter og Google+.

Ta kontakt uansett hva det gjelder: Ris, ros eller tips. Jeg setter pris på all konstruktiv kritikk.

Og for all del: Ikke glem å tipse oss, og følg ITavisen på Facebook og Twitter.

Stikkord: itavisen