Hopp til navigasjon Hopp til innhold
The Witcher 3: Wild Hunt er et gigantisk rollespill med lekker grafikk, og forhåpentligvis med minimalt med feil. (Ill.: CD Projekt RED)

Derfor utsatte de storspillet

Spill: Witcher 3 ble mye større enn de trodde.

Assassin’s Creed: Unity, DriveClub og Halo: The Master Chief Collection led av store tekniske problemer etter lansering, noe som medfører en nesten kontinuerlig strøm av oppdateringer.

Nei til beta-testing av produkter som koster penger
Spillere er mer og mer beta-testere, og i mindre grad betalende kunder for et ferdig produkt enn tidligere.

For bransjen slipper til stadighet spill fulle av feil bare for å innfri et budsjett før tiden renner ut, evt. i en kombinasjon med å rekke julesalg og Black Friday.

Heldigvis ønsker ikke CD Project RED å gjøre det samme, og utsatte derfor The Witcher 3 til mai 2015 – planen var å lansere spillet i februar.

– Vi lærer selv hvordan man skal spille
– Det er mange mindre feil fordi spillet er så stort. Det er den eneste årsaken til utsettelsen. Vi trodde ikke spillet skulle bli så stort.

Først etter at vi koblet sammen alle delene fant vi ut at det er større enn de to første til sammen.

La meg minne deg på at spillet er åpent og ikke lineært. Først nå lærer vi hvordan man spiller det, og vi må nøste sammen alle delene.

Vi vet hva vi driver med, vi må bare gjøre det. Vi vil ikke lansere et spill med feil som underminerer spillbarheten, forklarte CD Project REDs Adam Kiciński til polske journalister.

 

Kilde:
Eurogamer

Stikkord: Spill, witcher