Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Samsungs kurvede 2 tommers OLED-klokke Gear S ble lansert i hjemlandet 5. november. Der solgte den 10 000 enheter første dagen. (Ill.: Samsung)

Solgte 10 000 første dag

God start for Samsungs Gear S.

Samsung solgte 10 000 Gear S-smartklokker på lanseringsdagen 5. november i Sør-Korea.

Pangstart
Det må kunne sies å være en svært imponerende start, spesielt for en så ung produktgruppe.

Samsung startet med to Gear-klokker, men disse tok aldri helt av, og trolig ikke uten grunn: De må nemlig være tilkoblet en mobil for å tilby noe særlig funksjonalitet.

Det samme gjelder en rekke smartmobiler, inkludert LG G Watch R som vi for tiden tester. Et av unntakene er Microsofts smartarmbånd Band som har innebygget GPS.

Fungerer uavhengig av mobilen
Vi skrev i august at klokka skulle lanseres her hjemme i oktober, men ingen norske nettbutikker har den på lager enda.

Komplett.no opererer med ubekreftet leveringsdato 3. desember.

Gear S fungerer altså uten smartmobil takket være datatrafikk og mobil-støtte innebygget. Det gjør at den kan koble seg til nettet og servere deg med nyttig informasjon selv når mobilen ikke er koblet til.

To tommer skjerm
Men når en kompatibel Samsung-mobil er koblet til klokka med Bluetooth, sendes innkommende samtaler og meldinger til smartklokka, som også følger med på aktivitetene dine ved hjelp av S Health.

Klokka måler 2″, har et kurvet AMOLED-panel og kjører Samsungs eget mini-OS Tizen.

RAM-en er på 512 MB, og den har 4 GB intern lagringsplass (Band har 64 MB)  og et 300 mAh-batteri. Uten tvil er Gear S, en av, om ikke den mest avanserte smartklokka på markedet.
 

Kilde:
Telecompaper

Stikkord: samsung, smartklokke