Annonse


Slik jobber Apple med «bendgate» i det skjulte

Internt følger Apple svært nøye med på alle iPhone 6 og 6 Plus som returneres i selskapets butikker.

Apple vet mye mer enn de sier
Apple er klar over at bendgate er et reelt problem for mange kunder. Derfor er det også det eneste problemet de aktivt følge med på for tiden når kunder kommer innom butikkene med en iPhone 6 eller 6 Plus.

Og det sitter garantert et team i Cupertino og prøver å finne ut hvorfor noen av telefonene bøyer seg ved vanlig bruk, og hva som kan gjøres for å rette opp i det som trolig er en konstruksjonsfeil, og/eller dårligere kvalitet på materialene i de berørte modellene.

Og som vi meldte denne uken; Det er ikke bare den 5,5″ store iPhone-modellen som bøyer seg.

Annonse


– Kun ett valg
Ifølge en BGR-leser som returnerte en iPhone 6, tyvtittet han eller hun på skjermen og så at kunderepresentanten kun kunne huke av en årsak til at mobilen kom tilbake, nemlig om den er bøyd.

Apple ønsket ikke å kommentere saken ovenfor BGR, ei heller når ITavisen presenterte dem for en bøyd iPhone 6 tirsdag denne uken.

Tradisjonell Apple-PR
Dette er for lengst kjent Apple-taktikk. Før selskapet får oversikten over slike problemer beroliger de markedet med en pressmelding om at få enheter er berørte av feilen (noe som forsatt kan være tilfellet, men det er flere enn ni stk.), samtidig som de inviterer utvalgt amerikansk presse hjem til seg for å vise dem hva de gjør for å kvalitetssikre produktene sin – dette blir det igjen godt leste artikler av.

 

Kilde:
BGR

Annonse