Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Dysons robotstøvsuger 360 Eye skal være smartere enn alt vi har sett hittil (Ill.: Dyson)

Den ser i hvert fall flott ut…

Dyson med robotstøvsuger.

iRobot var først ute. Så fulgte Samsung, Philips, Miele og mange andre etter.

Tok 16 år
Og nå er altså alle «geeks» favorittmerke Dyson her med sin variant av robotstøvsuger som fyker rundt i stua, 360 Eye.

Ifølge Dyson selv tok det 16 år og 292 millioner kroner å utvikle den. Prisen er ennå ikke fastsatt, men International Business Times antyder at den vil ligge på 750 pund i Storbritannia – noe som skulle tilsvare 7670 kroner her hjemme.

«Ser» rommet
Støvsugeren bruker et navigasjonssystem som «ser» rommet i 360 grader og dermed raskt skaffer seg oversikten over møbler, trapper og andre hindringer før den setter i gang.

Men hovedargumentet er likevel at 360 Eye skal være en betydelig bedre støvsuger enn konkurretene.

Den har en kraftig motor ombord, og har børster som skal være mer effektive til å få opp støv og hår enn andre.

Hår-problemet løst?
Et av de største problemene med robotstøvsugere er hår som vikler seg inn i børstene, slik at de blir sittende fast.

Forhåpentligvis har Dyson tenkt på dette også.

Her forklarer selveste James Dyson (oppfinner, designer og grunnlegger) hvordan den nye støvsugeren fungerer:

Kilder:
Dyson
The Verge
Geeky-Gadgets.com

Stikkord: dyson, ifa 2014, robot, støvsuger