Googles nye grafikk-API-er som lanseres i den nye Android-versjonen, L, som kommer i høst, bringer med seg kraftig forbedret grafikk.
Les alle Google-nyhetene som ble presentert i går.
Konsoll-grafikk i lomma
Dette for å muliggjøre konsoll-grafikk på Android-mobiler, nettbrett og ikke minst de nye Android TV-boksene.
Nå har Nvidia og Epic Games gått sammen for å demonstrere hva Googles nye programmerings-plattform kan gjøre for spill.
Annonse
Les også: Dette er Unreal Engine 4 på nettbrett.
Svært imponerende
I klippet nedenfor ser du Unreal Engine 4 kjøre på Nvidias mobil-brikke Tegra K1 (den første smakebiten fikk vi i januar).
Epic Games, folkene bak grafikkmotoren Unreal Engine, brukte mindre enn tre uker på å porte tøff DirectX 11-grafikk fra PC til Androids OpenGL ES 3.1 grafikk-kjerne.
Dette er mulig takket være AEP (Android Extension Pack).
AEP gjør det mulig
«Med AEP gjør Google det mulig for spillutviklere å levere moderne grafikk-motorer til mobile enheter.
AEP legger til kraftige nye utvidelser til OpenGL ES, den mobile grafikk-standarden, og bringer med dette PC og konsoll-klasse-funksjoner som «tesselering» og «compute shaders» til Android,» skryter Nvidia.
– Vi ønsket å minske gapet mellom stasjonær DX 11-grafikk og mobil. Vi gjør dette med noe vi kaller Android Extension Pack, forklarte Googles Dave Burke.
Det blir spennende å se hvordan Apples nye grafikk-API Metal, som kommer i iOS 8, skal konkurrere mot dette.
Kilde:
Nvidia
Annonse