Vanligvis er produktplassering i filmer og TV-programmer ganske diskret.
Tar'n helt ut
Vi snakker kanskje om at en mindre viktig karakter prater i en Nokia-mobil, et kort glimt av et håndledd med Breitling eller Tag Heuer på, eller en liten kamera-tur innom Sony-logoen på TV-en i stua til hovedpersonen.
Den kanadiske artisten Avril Lavigne tar'n derimot helt ut.
Overtydelig
For i sin nye musikkvideo «Rock N Roll» gjør hun produktplasseringen så overtydelig at det ser mer ut som en promo-video for Sonys Xperia-telefoner enn markedsføring for en poplåt.
Annonse
Videoen (se den under) åpner med at telefonen ringer. Avril utbryter «oi sann, der ringer min nye Sony-telefon!» før hun fisker den opp fra akvariet sitt (Xperia-modellen er vanntett, selvsagt) og prater i vei.
– Kan det bli tydeligere enn dette?
Og så sier hun:
– Kan det bli tydeligere enn dette?
Tilsynelatende er sammenhengen en helt annen, men det er nærliggende å tro at hun sikter til produktplasseringen.
Se selv:
Kilde:
CNET
Annonse
Annonse