Annonse


Her gnir de det VIRKELIG inn

Vanligvis er produktplassering i filmer og TV-programmer ganske diskret.

Tar'n helt ut
Vi snakker kanskje om at en mindre viktig karakter prater i en Nokia-mobil, et kort glimt av et håndledd med Breitling eller Tag Heuer på, eller en liten kamera-tur innom Sony-logoen på TV-en i stua til hovedpersonen.

Den kanadiske artisten Avril Lavigne tar'n derimot helt ut.

Overtydelig
For i sin nye musikkvideo «Rock N Roll» gjør hun produktplasseringen så overtydelig at det ser mer ut som en promo-video for Sonys Xperia-telefoner enn markedsføring for en poplåt.

Annonse


Videoen (se den under) åpner med at telefonen ringer. Avril utbryter «oi sann, der ringer min nye Sony-telefon!» før hun fisker den opp fra akvariet sitt (Xperia-modellen er vanntett, selvsagt) og prater i vei.

– Kan det bli tydeligere enn dette?
Og så sier hun:

– Kan det bli tydeligere enn dette?

Tilsynelatende er sammenhengen en helt annen, men det er nærliggende å tro at hun sikter til produktplasseringen.

Se selv:

Kilde:
CNET

Annonse