Det finnes iPhone, og så finnes det alle de andre, hevder Apple i sin svar-annonse til Samsungs S4-lansering.

Annonse


«iPhone – og alt det andre»

Vi vet ikke om Apple-sjefen Tim Cook satt hjemme og gremmet seg over Samsungs storlansering av Galaxy S4 i forrige uke – eller om han kanskje moret seg.

Godt timet
Uansett har Apple funnet det for godt å gå ut med noe som kan se ut som et mot-kampanje – godt timet med Samsungs jippo.

Det finnes iPhone. Og så er det alt det andre

Slik lyder slagordet fra Cupertino.

Annonse


– Dette skiller oss ut
De illustrerer påstanden med to smilende Apple-medarbeidere som tydeligvis skal illustrere at servicen foretas av virkelig kvalifiserte og dedikerte folk, og ikke av maskiner eller slaver på call-sentere i den tredje verden.

De går videre og lister opp alle de tingene de mener skiller iPhone fra konkurrentene.

To smilende Apple-medarbeidere skal illustrere høyt service-nivå.
(Ill.: Apple)

Priser og Retina
Blant disse er den høythengende prisen fra forbrukerinformasjonsselskapet J.D. Powers, som Apple og ipHone har fått intet mindre enn tre ganger.

Et annet element er Retina-skjermen, som iPhone er alene om (selv om andre har like godt oppløste skjermer).

Har de an sjanse?
Ellers nevner de god batterikapasitet i forhold til konkurrentene, kameraet (som på ingen måte er unikt), Siri (hvem bruker henne?), iCloud (som har ekstremt mange konkurrenter som nesten alle var tidligere ute) og et stort underholdningsunivers (iTunes, som heller ikke er uten konkurranse akkurat).

Så har Samsung i det hele tatt en sjanse?

Annonse