Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Microsoft-toppsjef Steve Ballmer og Nokia-sjef Stephen Elop kort tid etter at det ble kjent at sistnevnte valgte Windows Phone. (Ill.: Microsoft)

Tror på eksplosiv salgsøkning

Selskapets største markedsføringskampanje ruller videre.

Microsoft-toppsjef Steve Ballmer innrømmer at Windows Phone er en liten spiller i mobilmarkedet, men tror dette vil endre seg veldig kjapt.

Nokias siste sjanse?

«Med arbeidet vi har gjort med Nokia, HTC, Samsung og andre, er det en mulighet til å skape en skikkelig sterk tredje-utfordrer i smartphone-markedet.

Vi er fortsatt relativt små, men jeg forventer at Windows Phone-volumet vil øke kjapt,» sa han under lanseringen av Windows 8 i Israel.

To store spillere dominerer

Microsoft har en stor utfordring i å ta igjen forspranget Apple og Android har på smartmobil og nettbrettt-markedet.

Ballmer påpekte, som under Windows Phone 8-lanseringen, at de skal fortsette den gigantiske markedsføringskampanjen for å gjøre folk oppmerksomme på Windows 8, Surface og Windows Phone 8.

Umulig å ikke se Windows 8 i Oslo

Store deler av Oslo ble i forkant av WP 8-lanseringen tapetsert med reklame for mobil-plattformen og flere nettbrett. Blant annet nettbrett fra Lenovo og mobiler fra HTC vises frem i hovedstaden.

Markedsføringen av Phone 8, Surface og Windows 8-produktene er den største markedsføringskampanjen selskapet noensinne har gjort.

Reklame på Aker Brygge for Lenovos Windows 8-nettbrett ThinkPad Tablet 2.
(Ill.: Trond Bie/ITavisen.no)

Kilde:
Reuters

Stikkord: ballmer, surface, windows 8, windows phone 8