Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Etter lanseringsdagen er Telenor tomme for iPhone 4. Mange som prøvde å få tak i en føler seg dårlig behandlet av Telenor som ikke får inn flere mobiler før 15. september.

Telenor beklager iPhone 4-forsinkelser

Oppdatert: Nettbutikken tok kvelden.

ITavisen.no har blitt kontaktet av mange lesere den siste tiden som føler seg dårlig behandlet av Telenors kundeservice.

Nettbutikken stoppet opp

Grunnen skal være at Telenor startet nettbutikksalget av iPhone 4 00:01, men grunnet svært stor pågang skal nettbutikken til telegiganten ha stoppet opp.

Dette gjorde mobilen umulig å bestille. De som bestilte via telefon hadde trolig større sjans til å få en av de få enhetene som var tilgjengelig.

Klagene går også ut på at Telenor via Twitter skal ha sagt at alle som bestilte før 02:00 var sikret en mobil, men at denne informasjonen ikke stemmer overrens med hva selskapet skal ha fortalt sine kunder via sitt 09000-nummer.

Mange frustrerte

«Telenor skulle som kjent selge iPhone 4 16GB og 32GB fra sine nettsider på Telenormobil.no fra klokken 00:01 natt til fredag den 30. Juli.

Og de lovet at de skulle følge det som blir kjent som «første mann til mølla» prinsippet, altså om de fikk inn 200 telefoner så går de til de 200 første som før igjennom en bestilling på nettsiden, noe som er både logisk og rettferdig», skriver en leser til ITavisen.no.

– Mye rot fra Telenor

Likevel ble det teknisk krøll, som så ofte når mange er ute etter samme produkt:

«Men ting gikk dessverre aldri helt etter planen, allerede før klokka tikket 00:01 falt Telenormobil.no sine nettsider helt sammen og ikke før ca 01:10 var det faktisk mulig å legge inn noen bestilling på iPhone 4 16GB eller 32GB på grunn av utrolig mye rot fra Telenor sin side.»

«I ordrebekreftelsen står det at den sendes ut innen 1-5 virkedagar, men så må ein sjølv ringe til Telenor for å få beskjed om at ein kanskje får den tilsendt 10. september», skriver en annen frustrert kunde.

ITavisen.no har kontaktet Telenors pressesjefer, men har i skrivende stund ikke fått svar.

Telenor beklager

Oppdatert, 15:29, 4. august:

Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor forklarer til ITavisen.no at de beklager at kundene må vente:

«Telenor forsikrer at vi gjør det vi kan for å fortløpende å få inn flere iPhone 4, men kundene må belage seg på å vente – dessverre». Krokan verifiserer også at drøye to timer etter lansering var det ikke var mulig å bestille fra nettbutikken. Krokan beklager også dette.

«Telenor jobber for å få levert flere iPhone 4 så hurtig som mulig, men er avhengig av de leveranser vi får. I tråd med dette informerer vi om forventet leveringsdato, men gir ikke garanti om dato», forklarer han.

Stikkord: iphone 4, telenor