Slik forklarer Adobe hva de elsker - og ikke elsker - med Apple.

Annonse


– Vi elsker dere!

De siste ukene har Apple og Adobe kranglet så fillene fyker om Flash.

Svar fra Adobe
Steve Jobs fyrte i slutten av forrige måned en bredside mot Adobe generelt og Flash spesielt.

Nå kommer svaret fra Adobe.

Kjærlighetserklæring
På en nettside med tittelen We love choice bedyrer Adobe at de i for åpenhet, og at de slett ikke har noe i mot Apple.

Annonse


I tillegg har selskapet gått ut med slagordet «We love Apple» i en ny reklamekampanje. Dette for ytterligere å understreke at hatet ikke er gjensidig…

…og dette elsker vi IKKE
Likevel: På baksiden av annonsen står det hva Adobe ikke elsker: At noen fjerner valgmulighetene og bestemmer hva du skal lage, hvordan du skal lage det og hva du skal oppleve på nettet.

Det er åpenbart det Adobe mener Apple gjør med sitt konsekvente nei til Flash.

Apple med alternativ
Mandag i forrige uke ble det klart at Apple er på trappene med sin egen Flash-konkurrent Gianduia.

Fra før av har Adobe konkurranse fra Microsoft og deres Silverlight-plattform.

Vil ikke med iPad og iPhone
Likevel er det liten tvil om at Adobe dominerer dette markedet i dag. En stor del av videostreamingen på nett foregår via Flash – som for eksmpel YouTube. Og selv Apple har sett seg nødt til å finne løsninger som gjør at Flash-videoer kan «oversettes» og dermed spilles av.

Det er likevel slik at annet Flash-innhold enn video sliter på iPhone og iPad. Og Apple holdning er her at de ikke kommer til å foreta seg stort for å bedre dette.

Kilde:
Tuaw.com

Annonse