Tirsdag skrev ITavisen om en ny Sony-reklame for PS3, der en gamer gir blod til stor-nazisten Erwin Rommel.
Intelligent, kostbar spøk
Nå viser det seg at reklamen verken stammer fra Sony eller er godkjent av selskapet. Derimot dreide det seg om en intelligent spøk fra det verdensomspennende reklamebyrået BBDO, som har 17 200 andatte fordelt på 287 avdelinger i 77 land.
I en pressemelding som den chilenske filialen av selskapet har sendt ut heter det:
Ber om unnskyldning
Dette kreative verket involverer ikke og ble ikke godkjent av Sony Computer Entertainment (SCE) eller Sony. Denne «narrekampanjen» ble utviklet av BBDO Chile, og ble sendt ut til forskjellige konkurranser og festivaler uten forhåndsvarsling eller godkjenning av SCE/Sony. Den er ikke representativ for meningene eller reklamepolitikken til SCE/Sony. BBDO ber om unnskyldning for å ha brukt dette kreative konseptet uten godkjenning og for å ha forvrengt Sony PlayStyation varemerke og dets verdigrunnlag.
Annonse
Vi vil tro at Sony ikke velger BBDO neste gang de skal lage en storstilt reklamekampanje…
Kilde:
Engadget.com
Annonse