Hopp til navigasjon Hopp til innhold
microsoft

Her er Microsofts Google-killer

«Bing» skal gjøre nettsøk enklere.

microsoft
Forrige uke var Microsofts nye barn kjent som Kumo. Nå har de avslørt at den kommende søkemotoren vil hete «Bing».

Forbedret Live Search
Den nye søkemotoren vil være en videreføring fra deres nåværende Live Search, og vil fokusere på å gjøre søkene enda enklere. Microsoft er fortsatt ikke fornøyd med det første resultatet som dukker opp når man søker, hvor 42 prosent av de første resultatene må forbedres.

Søketiden for brukeren skal kuttes ned ved å legge til relevante kategorier på siden av de vanlige søkene, slik at brukeren enkelt skal finne det han er ute etter.

Dyr affære
Akkurat hva Microsoft skal gjøre for å få brukere til å ta i bruk den nye søkemotoren er fortsatt usikkert. De vil imidlertid starte en gigantisk reklamekampanje verdt 80-100 millioner dollar om kort tid, og vil reklamere for søkemotoren på både TV, radio, Internett, aviser og andre medier med det nye navnet.

Steve Ballmer vil offisielt annonsere søkemotoren på All Things D-konferansen som starter idag.

Kilde:
Neowin

Stikkord: ballmer, bing, Google, live search, Microsoft, steve ballmer