Hopp til navigasjon Hopp til innhold
MS: - Oi, dette ble dyrt.

Her angriper Microsoft iPod

Test: MS:- Det koster 190 000 kroner å fylle en iPod.

Microsoft fortsetter å angripe Apple. Etter laptop-reklamene som gikk i strupen Macs går nå selskapet til angrep på iPod og Apples musikkbutikk.

MS: – Veeeldig dyrt

Microsoft sikter seg inn på et marked der Apple er totalt overlegne: musikk og mp3-spillere. Ifølge Microsofts nye 30-sekunders reklame koster det 195 000 kroner å fylle opp en 120GB iPod, mens Zune ifølge MS er mye billgere.

Zune-eiere betaler nemlig en månedlig avgift på 15 dollar (rundt 100 kroner) kalt Zune Pass. Da kan man laste ned så mye musikk man bare vil til sin Zune-spiller.

Er fastpris løsningen?

Microsoft har kanskje et poeng med reklame, men er det virkelig mange som vil betale nok en fast avgift i disse økonomiske krisetider? Da er det kanskje mer forlokkende å betale for enkeltalbum.

Uansett er hverken Zune-spillerne eller Zune Pass tilgjengelig offisielt i Norge enda, men kanskje dette endres snart? Se også Microsofts interessante Twitter-oppdatering.

Les ITavisens test av Zune 120 her.

Kilde:
Arstechnica

Stikkord: angrep, Apple, ipod, Microsoft, ms, musikk, reklame, Tester, zune