Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Målet til initiativtageren Amazon er å fjerne all irriterende plastinnpakning, og kun satse på enkel papp og papir.

Nå er det slutt på plasten

MS tar opp kampen mot dårlig innpakning.

For to uker siden lanserte Amazon.com et tiltak kalt «Frustration-Free Packaging». Tiltaket gikk ut på å bytte ut en rekke av de frustrerende plastfengslene duppedingser ofte er pakket inn i, og heller bytte de inn i enkle, frustrasjonsfrie pappbokser.

Da tiltaket først ble satt igang var det bare et par selskaper som var med i avtalen, men nå ser det ut som Amazon får med seg en hel gjeng av giganter.

Store selskaper
I første hånd er det Sony, Microsoft og Best Buy som kaster seg på det nye tiltaket, og vil tilby en rekke produkter pakket inn i papp fremfor idiotsikret plast.

Ifølge New York Times havner over 6000 amerikanere på sykehuset hvert år, etter at de har prøvd å få has på plastforpakningene.

Opprinnelig ble dingsene pakket inn i plast for å forhindre butikktyveri, men når alt uansett er på et gigantisk lager er sjansen for tyveri minimal.

Kilde:
NYtimes

Stikkord: amazon, Microsoft, ms, new york times