Målet til initiativtageren Amazon er å fjerne all irriterende plastinnpakning, og kun satse på enkel papp og papir.

Annonse


Nå er det slutt på plasten

For to uker siden lanserte Amazon.com et tiltak kalt «Frustration-Free Packaging». Tiltaket gikk ut på å bytte ut en rekke av de frustrerende plastfengslene duppedingser ofte er pakket inn i, og heller bytte de inn i enkle, frustrasjonsfrie pappbokser.

Da tiltaket først ble satt igang var det bare et par selskaper som var med i avtalen, men nå ser det ut som Amazon får med seg en hel gjeng av giganter.

Store selskaper
I første hånd er det Sony, Microsoft og Best Buy som kaster seg på det nye tiltaket, og vil tilby en rekke produkter pakket inn i papp fremfor idiotsikret plast.

Ifølge New York Times havner over 6000 amerikanere på sykehuset hvert år, etter at de har prøvd å få has på plastforpakningene.

Annonse


Opprinnelig ble dingsene pakket inn i plast for å forhindre butikktyveri, men når alt uansett er på et gigantisk lager er sjansen for tyveri minimal.

Kilde:
NYtimes

Annonse