Gartners rapport overrasker.
Epost fortsatt konge
En av de eldste kommunikasjonsmetodene på nett er fortsatt den mest populære tross i Web 2.0 og Facebook: epost.
Nummer to på listen er å samle informasjon, mens nettbank kommer på en tredjeplass. Og dele videoklipp og bilder er nummer fire på listen ifølge analysebyrået Gartner.
De unge skiller seg ut
Internettbrukere i alle aldre og fra alle verdensdeler er med i undersøkelsen og avdekker at aldersgruppen som bryter mest med mønsteret er personer fra 13 til 18 år.
Annonse
Disse liker best å laste ned musikk, spille, blogge og besøke nettsamfunn som Facebook og Myspace ifølge undersøkelsen.
Mobilen blir viktigere
– Istedenfor for å bli sett på som avvikende burde denne gruppen sees på som foregangspersoner som viser hva som kommer, forteller Elroy Jopling fra Gartner.
Ifølge Jopling kommer nettet fremtiden til å brukes mest til ting knyttet til det virkelige livet og brukes til kommunikasjon, sosialisering, underholdning og mye annet. I rapporten kommer det også (ikke helt overraskende) frem at mobilteknologi kommer til å spille en enda større rolle.
Kilde:
IDG.se
Annonse