Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Apple – den nye verdensreligionen?

Har mest makt, mener forbrukerne.

Apple er det varemerket som har størst innflytelse på forbrukernes valg, viser en ny undersøkelse fra markedsinstituttet Brandchannel.

Er mot Microsoft

Undersøkelsen, som er gjort blant et såkalt statistisk signifikant utvalg på 2000 studenter og yrkesaktive over hele verden, er entydig i sin dom: Appel er det merket de fleste forholder seg til- selv i konkurranse med Coca Cola, Ford, Google og Microsoft.

Microsoft gjorde det heller ikke så verst, men fikk også den tvilsomme æren å være den produsenten de fleste er direkte i mot.

Hill deg, Steve!

Apple (som man nesten skulle tro hadde foretatt undersøkelsen selv) kan kose seg med undersøkelsen, som viser at verdens forbrukere synes de leverer topp produkter, topp service og et flott design.

Som en av de spurte uttrykker det:

Det handler om å sette mennesker i høysetet når det gjelder teknologi. Jeg kan bare forestille meg hva Apple kunne ha oppnådd om de hadde eksistert for hundre år siden.

Amen.

Stikkord: Apple, Google, konkurranse